Tämä kakku meni 60-vuotta täyttäneelle miehelle, joka harrastaa metsästystä ja kalastusta. Kakun suhteen annettiin vapaat kädet. Harrastuksista tuli mieleen maastokuosi, joten siitä lähdettiin liikkeelle. Pidän enemmän kakun tekemisestä tunnelman kuin hahmojen kautta eli "abstraktit" kakut ovat enemmän "mun juttu". Siksi tässä kakussa ei ole esimerkiksi metsän eläimiä tai kaloja. Tuo sininen kuvastaa jokea :)

Maastokuosia, jokea ja tekstiä lukuunottamatta minulla on ollut jo pitkään mielessä teknisesti tämän tyyppisen kakun toteutttaminen. Toteutustavan idean sain eräästä ulkomaalaisesta blogista.

 

KAKUN TEKNISET TIEDOT:

pohja:
6 munan tumma kakkupohja

kostutus:
vaniljamaito

täyte:
suklaatrifle

eriste:
kaakaosokerikreemi

kuorrutus:
marsipaanin ja sokerimassa sekoitus (käytetyt värit: Sugarflairin Spruce Green, Wiltonin lehdenvihreä, musta, ruskea ja Royal Blue -pastavärit)

koristeet:
marsipaanin ja sokerimassa sekoitus (kaulittuun massaan on painettu puukuosi; kirjaimet leikattu vapaalla kädellä)

Alla vielä kuvat maastokuosin tekemisestä:

Yllä: Tein eri värisistä massoista noin peukalonpään kokoisia palasia ja asettelin palat lähelle toisiaan. Kuvassa olen jo painellut paloja yhteen jonkinverran.

Alla: Sitten vain kaulitsin keon levyksi.

OMAT KOMMENTIT:

Olin yllättynyt, että maastokuosin tekeminen onnistui tuolla tavalla ihan hyvin! Olin varautunut siihen, että palaset olisivat saattaneet alkaa irrota toisistaan jonkin verran varsinkin kakun päällä, mutta niin ei juurikaan käynyt.

Muutenkin olin kokonaisuutena tyytyväinen kakkuun. Se onnistui paljon paremmin mitä uskalsin alunperin toivoakaan! Eikä mikään mennyt edes pieleen ja kakkukin oli valmiina jo tuntia ennen noutoa